Välkommna!

Hjärtligt välkommna till Drifters bloggen, en blogg om ett av Sveriges mest populära dansband.

fredag 14 februari 2014

Drifters Nostalgi

Tjohoo på er underbara läsare, jag hoppas allt är bra med er idag och att ni alla haft en trevlig vecka.

Idag blir det ett inlägg till med lite Drifters-nostalgi som jag skrev i förra inlägget.
Erica har än en gång skickat en fin nostagi bild, och det blir lite fakta och även två video i detta inlägget.
Tack Erica än en gång för du skickar lite nostalgi bilder till bloggen och var jag kunde hitta fakta och videor =)).
 Denna gången blir det nostalgi från när Drifters spelade in cd-skivor på tyska.
Här kommer lite fakta också.

2003
- Drifters spelar in en tysk full-CD under namnet MIDSOMMAR (för att inte förväxlas med den amerikanska sånggruppen med samma namn). CD:n släpps i Tyskland, Österrike och Schweiz.
- Drifters/Midsommar medverkar i 7 tyska TV-shower under året.


I april 2008 släpper Midsommar sin andra CD på tyska ”Ein Lied für die Liebe”. Albumet innehåller 13 låtar och titellåten går upp på första plats på tyska radions spellista.

Här kommer två videor också. Låten de spelar är ´´Schuld war nur der Bossa nova´´(fick bli som jag filmat från en av danserna) och ´´Alles was ich tu´´ som jag tror är ´´Jag ville ta ner stjärnorna´´ på svenska :)

 

 

Där var lite nostalgi från när Drifters spelade i CD på tyska.

Önskar er alla en trevlig helg och en Glad alla hjärtans dag!

Va rädda om er!

Kramizar//Johanna
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan ni kommenter: