Välkommna!

Hjärtligt välkommna till Drifters bloggen, en blogg om ett av Sveriges mest populära dansband.

lördag 30 november 2013

Tjohoo på er underbara läsare

 Jag hoppas allt är bra med er alla och att ni har en trevlig helg än så länge.

Denna lördagen tänkte jag inviga bloggen med en video, och denna gången blir det låtarna
´´Kommer tid, kommer råd´´ och en låt från deras senaste skiva ´´jukebox, nämligen låten´´Allt blir alltid som du vill.
Här kommer videorna:                          
                             

                               

                 Önskar er alla en fortsatt trevlig helg och en fortsatt mysig lördags kväll.

Va rädda om er nu och ta hand om er!

Kramizar//Johanna


4 kommentarer:

  1. Hej Johanna!

    Blir lika besviken varje år när artisterna till Melodifestivalen väljs ut. Har tidigare skrivit till Björkman men utan resultat. Alltså: varför inte Erica får chansen är mer än märkligt. Man försöker och försöker från olika håll men ingset händer. Vi har ju inte 32 artister som är bättre år efter år - oavsett typ av låt.

    Erica är en dominerande person inom schlager och dansband. Otroligt stora meriter inte bara från Drifters och allsidig musikaliskt.

    Vad säger du Johanna?

    Hälsningar-Kjell

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Kjell, förlåt för ett försenat svar, men här kommer ett litet svar.
      Jag tycker absolut att Erica ska få chansen i melodifestivalen om hon vill det förstås.
      Tror hon hade både haft en kanon låt och en bra chans där, med hennes röst och som du säger med hennes otroligt stora meriter inom musiken både inom Drifters och det hon gjorde inom musik innan Drifters.
      Hoppas svaret var bra =)

      Hälsningar Johanna, Drifters bloggen

      Radera
  2. Hej Johanna!

    Svaret var jättebra! Kolla gärna med Erica nästa gång om varför det är näst intill omöjligt för henne att få chansen - när hon nu både drömmer om tävlingen och dessutom är given/kompentent till 100. Du kan gärna nämna mitt brev till Christer Björkman om hon minns detta?

    Tycker du gör ett fantastiskt jobb med bloggen - verkligen kul med annorlunda människor i positiv mening.

    Hur många gånger per år (ungefär) lyssnar du live till bandet??

    2007, 2008 och 2009 var jag uppe i runt 20 spelningar per år - nu tyvärr endast på ena handens fingrar - men ändå.

    Ha det fortsatt bra och en God Jul önskar

    Kjell

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan, ja det ska jag göra om jag kommer ihåg det då det dröjer lite nu innan jag träffar gänget igen. Men kommer jag ihåg det ska jag absolut ta upp det med Erica.

      Tack så mycket, det glädjer mig att höra att du gillar det jag gör med bloggen. Jag brinner för att hålla på med bloggen och kommer fortsätta så länge det är okej för Drifters som jag alltid brukar säga.

      Det är lite olika hur många gånger per år. Men är dom här nere i närheten så åker jag alltid oftast. Detta året har det blivit 7 gånger med 1-2 månader i mellan, så det är kul.

      Ha det fortsätt bra du med och ta hand om dig.
      Ha en God Jul också önskar

      Johanna, Drifters bloggen

      Radera

Här kan ni kommenter: